În viitor, dacă vei rămâne vreodată în urmă cu plata ratelor la mașina ridicol de scumpă, s-ar putea să nu mai fie recuperatorii cei care să vină să îți bată la ușă. În schimb, mașina ta ar putea pur și simplu să se întoarcă singură la reprezentanță, potrivit unei idei a companiei Ford.
Și da, fie că îți vine să crezi sau nu, despre asta este vorba într-un brevet real depus de Ford. Prezentat inițial în 2021, brevetul, intitulat „Sisteme și metode de reîmprumut a unui vehicul”, a fost publicat recent de Biroul de brevete al SUA.
Deși nu a fost încă aprobat, sistemul este la fel de nebunesc pe cât pare. Ford preconizează că acesta va fi capabil să dezactiveze complet diferite funcții din vehiculul unui deținător, sub forma unor niveluri crescânde de pedepse de avertizare, potrivit Futurism.
În primul rând, vehiculul ar putea să îți blocheze geamurile electrice și accesul la anumite părți ale sistemului de informații. Dacă acest lucru încă nu îți atrage atenția, vei pierde aerul condiționat și capacitatea de blocare și deblocare automată a ușilor.
Totuși, acesta este doar un exemplu de cât de nesuferit poate deveni. Ford ar putea face ca mașina să emită „un sunet neîncetat și neplăcut” de fiecare dată când intri în vehicul și, în cele din urmă, să îți blocheze complet accesul.
Iar toate acestea sunt doar preludiul loviturii de grație. În cazul în care vehiculul dispune de capacități de conducere autonomă, sistemul Ford ar putea să îți mute mașina fără să te informeze.
Mai mult, mașina ar putea să se conducă singură direct la agenția de recuperări sau în orice altă locație prestabilită.
Intenționează Ford să ducă la bun sfârșit acest brevet? Cine știe? De fapt, probabil că nici Ford nu știe. În prezent, compania nu mai urmărește tehnologia de conducere autonomă.
Posibilitatea ca sistemul său să dezactiveze diferite funcții ale mașinii tale drept pedeapsă? Destul de fezabil.
Unii producători de automobile oferă deja funcții pe bază de abonament, care se deconectează dacă nu plătești.
Mașinile autonome cu memorie, mai aproape de realitate. La ce ne ajută?
Vehiculele electrice necesită mai puțină forță de muncă, spune șeful Ford. De ce este o problemă?
Toyota recheamă aproape 3.000 de mașini electrice, la mai puțin de 2 luni de la lansare